1. De offluencer is niet tegen het internet.
Deze offluencer beschouwt Wikipedia als wereldwonder.
2. De offluencer is tegen hoe grootkapitaal het internet misbruikt voor eigen gewin. Hoe de belofte van verbinding en vrijheid leidt tot afstand en opgeslotenheid.
Deze offluencer denkt aan Wall-E als beeld van de mens als schermdier: bewegingsloos. Deze offluencer denkt evengoed aan een kreet als ‘de beste versie van jezelf worden.’
3. De offluencer begrijpt dat moderne platformen meesters zijn van het creëeren van onvervulbare verlangens. Een tevreden mens verbindt meer met de wereld buiten het scherm.
Deze offluencer maakte filmpjes over lezen en vroeg zich veelvuldig af: gaan kijkers nu meer van boeken houden, of vooral van YouTube?
4. De offluencer doet offline waar mogelijk, online waar nodig, met aandacht.
Deze offluencer verbindt lezers uit heel Nederland met een online leesclub die soms offline samenkomt.
5. De offluencer voert een guerillaoorlog. De offluencer gelooft dat kleine acties gezamenlijk een groot verschil maken.
Deze offluencer produceert films, houdt lezingen en geeft internetrelatietherapie.
6. De offluencer is hypocriet.
Deze offluencer heeft geen eigen smartphone, maar betrapt zichzelf regelmatig op doelloos scrollen op de telefoon van zijn vriendin.
7. De offluencer is iedereen die zich herkent in bovenstaande punten.